از ریپل (XRP) برای حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا استفاده خواهد شد

به لطف استفاده از کویل (Coil) که سازنده آن استفان توماس مدیر ارشد فناوری سابق آزمایشگاه‌های ریپل است، قابلیت حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا با ریپل (XRP) فراهم می‌شود.

 

این شرکت سانفرانسیسکویی نسخه بتای افزونه‌اش را که کویل نام دارد، راه‌اندازی کرده که امکان حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا را با توکن‌های ریپل (XRP) به کاربران می‌دهد.

علیرغم اینکه این مفهوم نشأت گرفته از چنج‌تبیپ (Changetip)، برنامه‌ای برای دادن پاداش با بیت کوین است، به نظر می‌رسد کویل با نمایش خود به عنوان روشی جایگزین برای وب‌های تبلیغاتی، پیشرفت خود را تاحدودی میسّر کرده باشد.

آقای توماس در این باره گفت:

در دهه‌های اخیر مردم درباره پتانسیل استفاده از پرداخت‌های خرد (Micropayment) برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا و انتقال از وب‌سایت‌های تبلیغاتی صحبت کرده‌اند.

او همچنین افزود:

برخی در این حوزه برای دستیابی به محتوا، سرویس‌های اشتراک راه‌اندازی کرده‌اند. اما ساختار پرداخت‌های خرد و اشتراک‌گذاری همواره به عنوان سیستم‌های بسته بوده که این قابلیت را برای پوشش بسیاری از محتوا در سطح وب از دست داده است.

در واقع کویل اولین گزینه‌ی کاربردی با استاندارد Interledger خواهد بود که هنگام استفاده از سایت‌های کلیکی قابلیت پرداخت‌های مستقیم از طریق مرورگر را خواهد داشت. در راستای این هدف کویل با شرکت‌های بزرگی در صنعت وب نظیر یوتیوب، ویکیپدیا، توویچ (Twitch)، اینترنت آرشیو (Internet Archive) و بیت (Beat) همکاری کرده است.

کویل برای پذیرش بیشتر به خصوص در زمینه محتوای پولی، کارهای بیشتری در آینده می‌تواند انجام دهد. بحث‌های مختلفی در فروم‌های آنلاین وجود دارند که به محتوای پولی با اشتراک ماهانه ارجاع داده شده‌اند. خرید این اشتراک‌ به کاربران این اجازه را می‌دهد که به تمامی محتوای موجود در سایت دسترسی داشته باشند. هرچند در واقعیت کاربران به ندرت از تمامی این محتوا استفاده می‌کنند. تنها راه‌حلی که برای این کار می‌توان در نظر گرفت پرداخت هزینه به ازای بازدید هر مطلب یا محتوا است.

کویل یک راه‌حل کاربردی برای این امر ارائه می‌دهد. این افزونه در مرورگر امکان استفاده از محتوای متنی، صوتی، ویدیویی و غیره را به ازای پرداخت ریپل (XRP) فراهم می‌کند.

یکی از کاربران ردیت نظرش را درباره کویل اینگونه بیان کرد:

به اسپاتیفای و اوبر فکر کنید، به تبلیغاتی که بر روی وب به نمایش درمی‌آیند. وب را بدون این تبلیغات تصور کنید.

این کاربر با اشاره به قابلیت‌های دیگر کویل که شامل دور زدن اشتراک محتوای پولی و نمایش کمتر تبلیغات است، اظهار داشت:

این تنها سرآغازی برای اینترنت ارزش‌ (Internet of Value) است. کویل مفهوم بزرگی است و سزاوار این است که به اندازه ریپل به آن توجه شود.

البته کویل در این حوزه تنها نیست و رقیب دیگری به نام بریو (Brave) نیز در انجام پرداخت‌های خرد حضور دارد. این رقیب یک مرورگر کامل بوده و به مانند کویل تنها یک افزونه نیست. سرویس‌های مختلف بر روی این مرورگر با پرداخت توکن‌های مخصوص خود مرورگر که BAT نام دارد، قابل دریافت است.

مرورگر بریو هم‌اکنون ۴ میلیون کاربر فعال دارد. قابلیت حریم شخصی و جلوگیری از نمایش تبلیغات در این مرورگر، آن را برای کاربران کریپتو جذابتر از دیگر مرورگرها کرده است. تیم پروژه بریو انتظار دارد تا انتهای سال جاری بیش از ۵ میلیون کاربر فعال داشته باشد.

بازار ارزهای دیجیتال هنوز نوپاست و فضای زیادی برای پیدایش و رشد پروژه‌های خلاقانه دارد. کویل علی‌رغم شروع نسبتا‌ً بی‌سروصدایی که داشته، با آپدیت‌ها یا اضافه‌کردن قابلیت‌های بعدی می‌تواند جای پایش را محکمتر کند. تا به اینجای کار این افزونه پرداخت خرد، ارزش توکن‌های ریپل را در نظر عموم حداقل تا حدودی بالاتر برده است. البته توکن‌های ریپل نیز در روزهای اخیر با تقاضای بالایی مواجه شده‌اند که سبب افزایش قیمت این ارز دیجیتال گشته است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی خسته شده است لطفا CAPTCHA را دوباره بارگذاری کنید